شهر پرچم بارنگ
بزرگترين مركز توليد و چاپ پرچم بارنگ

 امنيت شبكه هاي كامپيوتري

21ژوئن

در پاسخ به اين سوال كه امنيت شبكه چيست بايد بگوييم در هر شبكه كامپيوتري مجموعه‌اي از داده‌ها وجود دارد كه بايد در برابر نفوذ، دستبرد، تغيير و ساير تهديدات سايبري در امان بماند. اقدامات نرم افزاري و سخت افزاري كه براي حفظ اين داده‌ها انجام مي‌شود، مفهوم امنيت شبكه را به وجود مي‌آورد. مواردي از جمله كنترل دسترسي، نرم افزارهاي ويروس ياب و آنتي‌ويروس‌ها، برنامه‌هاي امنيتي، فايروال، رمز گذاري اين نام مجاز نمي باشد و … جزو مفاهيم امنيت شبكه هستند.

وجود راه‌حل‌هاي امنيت شبكه براي هر تجارتي ضروري است. زيرا اطلاعات و داده‌هاي مشتري و شركت بايد در برابر تهديدات و حملات سايبري محافظت شوند و بايد اطمينان حاصل شود كه شبكه به درستي كار مي‌كند. اگر يك راه حل امنيتي به درستي اجرا شود، هزينه‌هاي سربار ناشي از اتلاف يا نقض داده‌ها كاهش مي‌يابد. در اين مقاله هدف پاسخ به اين سوال است كه امنيت شبكه چيست و اهميت آن براي خوانندگان تشريح خواهد شد. با شركت خدمات شبكه ارغوان همراه باشيد، شماره تماس: 41902-021

فهرست مطالب

  • خدمات امنيت شبكه
  • شركت امنيت شبكه چه خدماتي به كاربران ارائه مي‌كند؟
  • آشنايي با انواع سرويس‌هاي امنيتي شبكه
  • مشاوره امنيت شبكه چه خدماتي ارائه مي‌دهد؟
  • پروتكل‌هاي امنيت شبكه
  • انواع امنيت شبكه
  • نرم افزار امنيت شبكه

خدمات امنيت شبكه

امنيت شبكه كامپيوتري در دست شما

امنيت شبكه‌هاي كامپيوتري

بعد از درك اينكه امنيت شبكه چيست بايد ببينيم چه خدماتي در امنيت شبكه به كاربران ارائه مي‌شود. خدمات امنيت شبكه با هدف محافظت از زيرساخت‌هاي داخلي شبكه و دستگاه‌هاي متصل به شبكه در برابر دسترسي غير مجاز، حملات و خرابكاري طراحي شده‌اند. تامين كنندگان امنيت شبكه‌هاي كامپيوتري ارزيابي جامعي از معماري شبكه ارائه مي‌دهند و امنيت اينترنت و اينترانت را تامين مي‌كنند. سرويس‌هاي امنيتي شبكه اغلب با ارزيابي آسيب‌پذيري‌ها و فهم حملات، خلاء‌ها را تشخيص مي‌دهند و ريسك‌هاي امنيتي محتمل در يك شبكه كلاينت و دستگاه‌هاي متصل را رديابي مي‌كنند. اين سرويس‌ها شركت‌ها را از تهديدات آگاه مي‌كنند و آنها را از حملات در امان نگه مي‌دارند.

شركت امنيت شبكه چه خدماتي به كاربران ارائه مي‌كند؟

شركت‌هاي امنيت شبكه مجهز به ابزارهاي امنيتي هستند كه مي‌توانند حملات سايبري را به موقع شناسايي كنند و در برابر آن واكنش مناسب را نشان دهند. اين شركت‌ها در كنار روش‌هاي سنتي محافظت از دارايي‌هاي يك كسب و كار، ابزارهاي مدرن براي شناسايي و از بين بردن اين حملات به كار مي‌برند. با افزايش تعداد دستگاه‌هاي متصل به شبكه‌هاي آنلاين، اين شركت‌ها تلاش مي‌كنند تا خدمات خود را براي محافظت از حريم خصوصي كاربران افزايش دهند. از شناخته شده‌ترين شركت‌هاي امنيت شبكه دنيا مي‌توان به سيسكو، Intruder، HackerOne و Cipher اشاره كرد.

آشنايي با انواع سرويس‌هاي امنيتي شبكه

سرويس مرتبط با شبكه: اين خدمات شامل دفاع از شبكه در برابر حملات، محافظت از فضاي كاري، نظارت و تدوين و اجراي سياست پياده‌سازي و تشخيص نفوذ

خدمات ضد فيشينگ: فناوري فيشينگ با استفاده از الگوريتم‌هاي يادگيري ماشين، تجزيه و تحليل رفتاري از روي ايميل انجام مي‌دهد و تكنيك‌هاي مبهمي كه تكنولوژي‌هاي مبتني بر امضا را دور مي‌زنند، شناسايي مي‌كنند.

چرخه تشخيص و رفع فيشينگ در شبكه هاي كامپيوتري

چرخه تشخيص و رفع فيشينگ

تست نفوذ: اين سرويس براي تشخيص آسيب‌پذيري از روش‌هاي اخلاقي هك استفاده مي‌كند.

مهندسي امنيت: شامل پياده سازي و توسعه سياست‌هاي امنيتي است.

ارزيابي آسيب‌پذيري‌ها: خدمات ارزيابي و تست امنيت و تاييد صحت و اعتبار سنجي

مشاوره امنيت شبكه چه خدماتي ارائه مي‌دهد؟

بعد از درك مفهوم امنيت شبكه چيست اين سوال مطرح مي‌شود كه مشاوران امنيت شبكه چه كمكي به حفظ امنيت در شبكه مي‌كنند؟ مشاوران امنيت شبكه در يك سازمان تلاش مي‌كنند تا از اطلاعات مشتريانشان در برابر ويروس‌ها، جاسوس و هكرهاي سايبري محافظت كنند. اين افراد در زمينه راه اندازي فايروال، پسوردها، نرم افزار امنيت خصوصي سازي شده و ساير روش‌هاي پيشگيري از نفوذهاي ناخواسته به شبكه فعاليت مي‌كنند. مشاور امنيت شبكه سيستم‌هاي امنيتي موجود را براي تعين خطر احتمالي نفوذ ارزيابي مي‌كند و رويه‌هايي را براي به حداقل رساندن خطر براي كارمندان،‌ سيستم‌هاي كامپيوتري و دارايي‌ها تدوين مي‌نمايد.

پروتكل‌هاي امنيت شبكه

پروتكل‌هاي امنيت شبكه،‌ امنيت و يكپارچگي داده‌ها را هنگام اتصال از طريق شبكه حفظ مي‌كنند. اين پروتكل‌ها فرآيندها و متدولوژي‌هايي براي ايمن سازي داده‌هاي شبكه از طريق هر گونه تلاش غير مجاز براي دستيابي يا بررسي داده‌ها تعريف مي‌كنند. SSl، Https، SFTP جزو شناخته شده‌ترين پروتكل امنيت شبكه‌هاي كامپيوتري هستند.

انواع امنيت شبكه

فايروال: حتما بارها كلمه فايروال را در سيستم‌هاي كامپيوتري مشاهده كرده‌ايد. فايروال ترافيكي كه به شبكه وارد يا از آن خارج مي‌شود را با استفاده از قوانين امنيتي كه براي آن تعريف شده، رصد مي‌كند. امنيت شبكه به فايروال بسيار متكي است به خصوص فايروال‌هاي نسل بعدي(NGF) كه روي پيشگيري از بد افزارها و حملات لايه‌هاي كاربردي(application layer) فعاليت مي‌كنند.

فايروال براي كنترل امنيت شبكه كامپيوتري و كنترل ورودي و خروجي

فيلتر ترافيك ورودي/خروجي با فايروال

تفكيك شبكه: تفكيك شبكه مرزهاي بين يك شبكه جايي كه دارايي‌هاي يك گروه يك عملكرد، ريسك يا نقش در يك سازمان دارند را مشخص مي‌كند. مثلا gateway شبكه، بخش شبكه را از اينترنت تفكيك مي‌كند. از تهديدات بالقوه خارج از شبكه جلوگيري به عمل مي‌آيد و اطمينان حاصل مي‌شود كه داده‌هاي حساس در شبكه باقي مي‌مانند. سازمان‌ها مي‌توانند با تعريف مرزهاي داخلي اضافي در شبكه خود، كه مي‌تواند امنيت و كنترل دسترسي بهتر را فراهم كند، پيش بروند.

كنترل دسترسي شبكه(NAC): گروه‌ها، افراد يا دستگاه‌هايي كه به برنامه‌ها يا سيستم‌هاي شبكه دسترسي دارند و از اين طريق مانع دسترسي غير مجاز و تهديد مي‌شوند، كنترل دسترسي را تشكيل مي‌دهند.

دسترسي از راه دور اين نام مجاز نمي باشد: دسترسي امن و از راه دور به شبكه شركت براي ميزبان‌ها و كلاينت‌ها توسط سرويس دسترسي از راه دور اين نام مجاز نمي باشد تامين مي‌شود. هر ميزبان يا يك نرم افزار اين نام مجاز نمي باشد را بارگذاري مي‌كند يا از يك سرويس گيرنده وب استفاده مي‌كند. در اين روش امنيت و يكپارچگي داده با استفاده از سيستم احراز هويت چند عاملي و رمز گذاري براي همه داده‌هاي منتقل شده انجام مي‌شود.

دسترسي به شبكه ZERO Trust(ZTNA): در اين مدل شبكه، كاربر تنها به داده‌هايي كه به آنها نياز دارد دسترسي خواهد داشت.

امنيت ايميل: فرآيندها، محصولات يا خدماتي كه براي محافظت از حساب‌هاي ايميل يا محتواي آن در برابر تهديدات خارجي انجام مي‌شود را در بر مي‌گيرد.

پيشگيري از اتلاف داده(DLP): يك متدولوژي امنيت سايبري كه تركيبي از تكنولوژي و بهترين روش‌ها براي پيشگيري از در معرض خطر قرار گرفتن داده‌هاي حساس خارج از سازمان است.

سيستم‌هاي پيشگيري از نفوذ(IPS): تكنولوژي IPS از حملات امنيتي شبكه مانند حملات DOS، آسيب‌پذيري‌هاي شناخته شده و حملات brute force پيشگيري يا آن را شناسايي مي‌كند.

Sandboxingسندباكسينگ يك نوع ايزوله سازي است كه در آن فايل‌ها در محيط امن و ايزوله بر روي يك ماشين ميزبان كه از محيط عملياتي كاربر نهايي تقليد مي‌كند، اجرا يا باز مي‌شوند. در اين روش رفتارهاي مخرب شناسايي مي‌شود تا از ورود تهديدات به شبكه پيشگيري شود.

سندباكس و نقش آن در امنيت شبكه هاي كامپيوتري

تكنيك سندباكس براي ايزوله سازي رفتارهاي مخرب

امنيت شبكه Hyperscale: توانايي يك معماري براي مقياس پذيري زماني كه تعداد درخواست‌هاي زيادي به يك سيستم اضافه مي‌شود را بيان مي‌كند.

امنيت شبكه ابر: برنامه‌هاي كاربردي و فضاهاي كاري تنها در مراكز داده محلي قرار ندارند. براي محافظت از مراكز داده مدرن به انعطاف پذيري و نوآوري نياز است تا با مهاجرت برنامه‌هاي كاربردي به ابرها سازگاري حفظ شود. SDNها يكي از راه‌حل‌هاي امنيت اين شبكه‌ها هستند.

نرم افزار امنيت شبكه

شامل نرم افزارهايي است كه براي افزايش سطح امنيت يك شبكه ساخته مي‌شوند. نرم افزارهاي مختلفي براي محافظت از داده در حال انتقال، داده‌هاي راكد و ساير عناصر شبكه وجود دارد. مشاغل مي‌توانند از نرم افزارهاي امنيت شبكه و ابزارهاي امنيت IT به جاي/در كنار سرويس‌هاي امنيت شبكه براي به حداكثر رساندن محافظت از شبكه استفاده نمايند.

با اين مفهوم كه امنيت شبكه چيست آشنا شديم و با توجه به آنچه بيان شد دريافتيم كه امنيت شبكه براي داشتن يك محيط امن اطلاعاتي براي كسب و كارها ضروري است و در دنياي فناوري همواره اطلاعات در معرض خطر هستند و بايد از دستبرد محافظت شوند.

 

41902 - 021📞

021-91002204  /  021-91002202

09128884374  /   09128889281

آدرس: تهران – خيابان وليعصر – روبروي پاساژ ايران- كوچه گيلان - ساختمان گيلان - پ 8 – واحد 5

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۴:۱۳ ] [ بارنگ ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی